Hvordan bestiller jeg avfallstaxi, hva kan jeg levere og hvilke regler gjelder for denne ordningen?
Hvem kan benytte seg av avfallstaxien?
Ordningen gjelder kun for fastboende ikke for hytte/fritidsabonnenter.
Kunden bestiller selv via skjema her på hjemmesiden. Tjenesten er gratis og det tilbys to ganger pr. år pr. boenhet/husholdningsabonnement.
Hva kan du sende med avfallstaxien?
- Avfallet må være sortert og plassert ved kjørbar vei/gårdsplass senest kvelden før henting.
- Dersom avfallet leveres i sekker, må sekkene være gjennomsiktige.
- Vi kan hente maks. 2 m3 pr. ordre. Dette tilsvarer om lag det som går på en standard bilhenger.
- Max vekt pr enhet (gjenstand/sekk/eske) er 25 kg, da kun én person skal løfte den.
- Ved større gjenstander, som sofaer o.l kan det hentes dersom kunde bistår med opplasting.
- Dersom gjenstanden er mulig å trille på jekktralle (enkeltgjenstand/palle framsatt på fast underlag), er større vekt mulig etter avtale.
- Mottaker står fritt å disponere gjenstander til ombruk, dersom ikke kunden aktivt har reservert seg.
- Vi kan hente det meste av avfallet fra din husholdning med unntak av:
- Farlig avfall
- Smittefarlig avfall
- Hageavfall
- Radioaktivt/eksplosiver
- Bygge og rivningsavfall
Når kommer avfallstaxien?
Etter at du har meldt fra via bestillingsskjema, vil du motta en e-post fra kundesenteret med informasjon om hentedag. Det kan ta inntil 14 dager fra din ordre er registrert til avfallet blir hentet.