Boligrenovasjon

Boligrenovasjon

Alle som eier en bolig/boenhet er pålagt å delta i renovasjonsordningen som gjelder i kommunen. Alle innbyggere skal sortere papp/papir, plastemballasje, matavfall, glass- og metallemballasje og restavfall i hjemmet.

Tjenesten er beskrevet i «Forskrift for husholdningsavfall» og gebyrene bestemmes av den enkelte kommunes gebyrregulativ. Renovasjonstjenesten i kommunen skal drives til selvkost, som innebærer at innbyggerne skal betale det tjenesten faktisk koster – verken mer eller mindre. ReMidt har følgelig ikke lov til å gå med overskudd eller underskudd.

Er du innbygger i en kommune ReMidt jobber i, har du tilgang til alle våre gjenvinningsstasjoner. Det er fri levering ved gjenvinningsstasjonene. Alle kommuner har også tilbud om avfallstaxi inntil to ganger per år.

Priser og abonnement Lover og forskrifter Avfallstaxi Min side Behov for flere sekker og poser?